Wednesday, February 23, 2011

Benefit Coralista - your cheeks will love it!

Who can resist having a coral-pink color - a touch of Rio on their cheeks? I heard such great things about Benefit Coralista blush, so of course I had to get one. I often get very excited when I hear really good reviews on products and it builds up too much expectation. It becomes really hard for the products to meet up with my expectations. ;)

Was this the case for Benefit Coralista? In a way yes. It’s a bit sheerer than I thought which surprised me. I expected a more intense color and that left me a bit disappointed at first… for about two seconds. Because when I put it on I realized that this blush is amazing. I love it! It gives such a warm, fresh look to your cheeks. I haven’t decided which way I love to use it the most, but I generally sweep it pretty much all over my cheeks without contouring to much with it. Sometimes I use a bronzer afterwards to contour a bit more, and sometimes I use a bronzer before and dab Coralista on the apples of my cheeks instead.

I really don’t like when people use too much blusher or bronzer because I think it looks too unnatural – at least for an everyday look. And I was a little bit afraid that Benefit Coralista would be a bit too dark and give me too much of a suntanned, tropical look. That would look ridiculous on me since I live in Sweden where it’s freaking cold winter right now, and “tanned” is not the right word for me at the moment (more like pale and winter boring). Don’t ask med why I was disappointed at first when I realized the blush was sheerer than I thought, because that’s actually perfect! The sheerness makes it very wearable for me and it also builds up if you want more color. I think it would look gorgeous on other skin tones too.

Is it worth buying? Definitely yes! It’s a really good and wearable blush and I highly recommend it.

The price is $ 28 at Benefit Cosmetics.



The packaging is really cute, but I wouldn't bother with the brush. /
Förpackningen är verkligen söt, men jag skulle inte bry mig om borsten. 



Look at that gorgeous color! And no, it's not supposed to be a powder... Mine was unfortunately broken when it was delivered (I bought in on a web auction). /
Kolla på den underbara färgen! Och nej, det ska inte vara ett puder... Min var tyvärr trasig när jag fick den (jag köpte den via Tradera).




Vem kan motstå en korall-rosa färg - en touch av Rio på kinderna? Jag hörde så många bra saker om Benefit Coralista rouge så jag var ju så klart tvungen att skaffa en. Jag blir ofta väldigt exalterad när jag hör bra omdömen på produkter och det bygger upp för höga förväntningar. Det blir väldigt svårt för produkterna att nå upp till mina förväntningar. ;)

Var det så för Benefit Coralista? På ett sätt ja. Den är inte lika intensiv i färgen som jag trodde och det överraskade mig. Jag hade väntat mig en ganska intensiv färg och det gjort mig lite besviken först… i ungefär två sekunder. För när jag la på den så insåg jag att den här rougen är fantastisk. Jag älskar den! Den ger en sådan varm, fräsch look på kinderna. Jag har inte bestämt mig för vilket sätt jag gillar att använda den mest på än, men oftast så sveper jag den i stort sett över kinderna utan att försöka få fram konturerna särskilt mycket med den. Ibland använder jag en bronzer efteråt för att få fram konturerna lite mer, och ibland använder jag en bronzer före och duttar Coralista på ”äpplena” på kinderna istället.

Jag gillar verkligen inte när folk använder för mycket rouge eller bronzer för jag tycker att det ser för onaturligt ut – i alla fall för en vardagslook. Och jag var lite orolig att Benefit Coralista skulle vara lite för mörk och ge mig för mycket av en solbränd, tropisk look. Det hade sett helt löjligt ut på mig eftersom vi har en sjujäkla kall vinter just nu, och ”solbränd” är inte rätt ord för mig för tillfället (snarare blek och vinterglåmig). Fråga mig inte varför jag blev besviken först när jag insåg att rougen var tunnare än jag hade trott, för det är faktiskt perfekt! Tunnheten gör det väldigt användbar på mig och den går också att bygga upp ifall du vill ha mer färg. Jag tror den skulle se riktigt läcker ut på andra hudtoner också.

Är den värd att köpa? Definitivt ja! Det är verkligen en bra och användbar rouge som jag rekommenderar skarpt.

Tyvärr går den inte att köpa i Sverige vad jag vet, men den går att få tag på via Benefit Cosmetics. Pris: $ 28. Jag hittade min på Tradera, så om du har tur dyker det upp någon där igen!


1 comment:

  1. I like this blush.. It's so nice on the cheeks.. So glowy but yah it is a lil too sheer that u have to go back with ur brush and reapply to get that perfect colour.. And I do like the packaging too =)

    ReplyDelete

I love hearing what you think so please make a comment! I always read them, often reply, and always answer questions!