Wednesday, April 20, 2011

Loreal eye and lip make-up remover vs Lancome Bi-Facil

English:
(Svenska längre ner)

Budget or expensive? Which is the best? I have compared two eye makeup removers that are both big on the market. One is really cheap and one other is really expensive... at least for my wallet. I use waterproof mascara so I need a good remover.

Let's start with Loreal eye and lip make-up remover.


This remover has two layers and before you use it you shake them together. The dark layer on top is the actual remover wich has been enriched with oils. The clear layer in the bottom is a lotion that will refresh your skin. This remover costs about 50 SEK, which is about 5 euro / $ 8 / £ 5. This bottle will last for two months if you use it every day. Seeing how cheap it is I think that's ok.

This remover is gentle and suits sensitive eyes. It does the job very well - I don't have any complaints because I really like it!

And next we have Lancome Bi-Facil.


This remover also has two layers and just like the Loreal remover, one layer removes the makeup and the other refreshes your skin. You gently shake it before you use it. This remover is oil free and leaves your skin around the eyes soft and smooth. A really nice feeling that I don't quite get from the Loreal one. But the price?! It costs 320 SEK which is about 35 euro / $50 / £ 30. And it only lasts for two months!

But this is a good remover and it also suits sensitive eyes.

Even though Lancome Bi-Facil leaves my skin with such a nice feeling, I can't jusify the price. I don't need the smooth feeling afterwards - that's just nice. The important thing is that the remover removes my makeup and the Loreal eye and lip make-up remover does the job just as well, for a fraction of the price. So for me - Loreal is the definite winner!

Do you agree? Do you have any other favourite?

***

Svenska:

Budget eller dyrt? Vad är bäst? Jag har jämfört två ögonmakeup-removers som båda är stora på marknaden. En är riktigt billig och en är riktigt dyr... i alla fall för min plånbok. Jag använder vattenfast mascara så jag behöver en bra remover.

Vi börjar med Loreal eye and lip make-up remover.


Den här removern har två lager och innan du använder den så skakar du ihop lagren. Det mörka lagret högst upp är den faktiska removern som berikats med oljor. Det ljusa lagret i botten är en lotion som fräschar upp huden. Den här removern kostar ungefär 50 kr och räcker i två månader om du använder den varje dag. Jag tycker det är ok eftersom den är så billig.

Loreal eye and lip make-up remover är mild och passar känsliga ögon. Den gör jobbet bra - jag har egentligen inget att klaga på för jag gillar den verkligen!

Sen har vi Lancome Bi-Facil.


Den här removern har också två lager och precis som den från Loreal är det ena lagret en remover och det andra fräschar upp huden. Man skakar försiktigt samman lagren innan man använder den. Den här removern är oljefri och lämnar huden runt dina ögon mjuk och len. En härlig känsla som jag inte riktigt får från Loreals remover. Men priset?! Den kostar ungefär 320 kr och den räcker bara i två månader!

Men det här är en bra remover som också passar känsliga ögon.

Även om Lancome Bi-Facil lämnar min hud med en sådan skön känsla, kan jag inte rättfärdiga priset. Jag behöver inte den där mjuka känslan efteråt - det är bara trevligt. Det viktiga är att removern tar bort min makeup och Loreal eye and lip make-up remover gör det jobbet lika bra, för en bråkdel av priset. Så för min del är Loreal den självklara vinnaren!

Håller du med? Har du någon annan favorit?

No comments:

Post a Comment

I love hearing what you think so please make a comment! I always read them, often reply, and always answer questions!