Sunday, February 6, 2011

Saturday night makeup

English:
(Svenska längre ner)

On saturday my husband and I decided to go out to a club and listen to a local cover band. I was really excited - mostly because that meant that I could do a party makeup on myself! I hardly ever do that since I don't go out and party that much. I just make other people party pretty. But now it was my turn!

I went for a smokey eye. Unfortunately the pictures are bit misleading and the colours don't come off exactly the way it really looked. We just had our regular small camera at hand and for makeup pictures I like to borrow a better camera. But I want to post this anyway because it was a fun night out and I was really pleased with my makeup. Hope you like it!


My saturday night party makeup.
Please ignore the red cheeks. Don't know why the camera decided to enhance it here. Irl life it wasn't quite this red.


Eye pencil: Matte Black from Make up store.
Mascara: MAC Splash proof.


Eyeshadows:
MAC Naked Lunch
Sleek Storm Palette: black and a sort of wine coloured e/s (upper right corner in the palette).
Irl this was both brighter and darker than the picure shows.



Me & my husband! <3



***

Svenska:

I lördags bestämde jag och min man oss för att gå ut och lyssna på ett lokalt coverband. Jag såg fram emot det riktigt mycket - mest för det innebar att jag kunde göra en partymakeup på mig själv! Jag gör i princip aldrig det eftersom jag sällan går ut. Jag gör bara andra partyfina. Men nu var det min tur!

Jag gjorde en smokey eye. Tyvärr är bilderna lite missvisande och färgerna återges inte helt så som de såg ut. Vi hade bara vår lilla kompaktkamera till hands och för makeupbilder brukar jag låna en bättre systemkamera. Men jag vill göra det här inlägget i alla fall eftersom det var en kul utekväll och jag var väldigt nöjd med min makeup. Hoppas ni gillar det!


Min lördagsmakeup.
Var snälla och ignorera de röda kinderna. Jag vet inte varför kameran valde att förstärka dem här. I verkligheten var de inte så här röda.


Kajalpenna: Matte Black från Make up store.
Mascara: MAC Splash proof.


Ögonskuggor:
MAC Naked Lunch
Sleek Storm Palette: svart och en sorts vinröd ögonskugga (högra hörnet, översta raden i paletten).
I verkligheten var makeupen både mer ljus och glänsande och mörkare än bilden visar.


Jag & min man! <3

4 comments:

  1. oh la laaaa giirl you looks gorgeous! Love ur eye shadow colours.. I've got a party tonight.. Might copy this look ;)

    ReplyDelete
  2. Skitsnyggt! En bra look på scenen :D

    ReplyDelete
  3. Snygg du blev! Och visst är det svårt att få till bilder som inte är missvisande. Jag har fotat en makeup som en tok idag och lyckas ändå inte fånga ögonskuggan alls.

    ReplyDelete
  4. @Delyteful Speaks: Oh - thanks! You're always so sweet!! Really flattered you're thinking of copying this look. You may have to reach for that shimmery Rose Gold blush from Sleek then, because that's the one I used. ;) Hehe... or just use one you like!

    @ulricahjelm: Tack gumman! Du har rätt - skulle vara skitsnyggt som scenmakeup! Nästa gång jag ska upp på en scen och sjunga är på ett bröllop så jag kanske ska köra lite softare makeup då förstås... :P

    @Jenny / Rosella Eco Beauty: Tack!! Haha - skönt att höra att jag inte är ensam. Fotar ofta som en tok utan att det blir bra! Jag brukar säga att makeup är min grej, inte foto...

    ReplyDelete

I love hearing what you think so please make a comment! I always read them, often reply, and always answer questions!