Friday, May 13, 2011

My day in pictures

English:
(Svenska längre ner)
Time to get a bit more personal! I brought my camera with me today and took pictures of me on an ordinary day in my life. I know this is a beauty and makeup blog, but don't worry - there will be makeup too. :)

Nothing extraordinay about this really. In fact, when I looked through the pictures I wondered if it actually was a bit boring. But the reason I did this was because when I read other blogs I sometimes find myself wondering how their everydays are like. So I thought this "my day in pictures" would be a fun thing to do so you could see how my everyday looks like. I hope someone will pick this up so that I can see what an ordinary day looks like in your lives. :)


In the morning. I'm just about to go to work.



In my car driving to work.



Here I am in my office planning my day and next week. Right now I'm working as an association developer. But I'm leaving this job in a couple of weeks to go back to working with what I'm originally trained to do. I'll work as a public health coordinator.


 
After work I went straight to my parents house to do makeup on my sister Ulrica. She's turning 20 tomorrow (yaay!) and she's having a party for some friends tonight.



This is the result. She wanted I kind of simple, quick and soft summer party look. 


Eyeshadows:
MAC Patina all over the lid.
MAC Satin Taupe in the corners.



Work and makeup is done for the day. My husband is away fixing our boat, his son is at swim practise and I've just picked up his daughter from her mother. So I've landed in bed with my lap top to blog!



Some closeups on my makeup today. I love this kind of simple looks for everyday. Just MAC Naked Lunch across the lid and a dark shimmery brown from the Sleek Storm palette (left corner, bottom row in the palette) in the socket. And of course... there's also foundation, concealer, eyeshadow primer, highlighter, powder, blush... and so on. ;)



I usually use light colours on the bottom lashline during the day or keep it neutral. I find it suits me better than using a dark colour. Otherwise I can look a bit "dirty" under my eyes in the afternoon. 


This was my day in pictures. Hope you'll do one too and let me get to know you a little bit better!

***
Svenska:

Dags att bli lite mer personlig! Jag tog med min kamera idag och tog bilder på mig under en vanlig dag i mitt liv. Jag vet att detta är en beauty- och makeupblogg, men oroa er inte - det blir makeup också. :)
Inget speciellt med detta egentligen. Faktum är, när jag gick igenom bilderna undrade jag om det faktiskt var lite tråkigt. Men anledningen till att jag gjorde detta var för att när jag läser andra bloggar kommer jag ibland på mig själv med att undra hur deras vardag ser ut. Så jag tänkte att den här "my day in pictures/min dag i bilder" kunde vara en rolig grej att göra så att ni kan se hur en vanlig dag ser ut i mitt liv. Jag hoppas någon plockar upp det här så att jag kan få ser hur en vanlig dag ser ut i era liv. :)

 På morgonen. Jag är precis på väg att ge mig av till jobbet. 



I min bil på väg till jobbet.



Här är jag på mitt kontor och håller på att planera min dag och nästa vecka. Just nu jobbar jag som föreningsutvecklare. Men jag kommer att sluta arbeta här om ett par veckor för att gå tillbaka till det som jag egentligen är utbildad till. Jag kommer att arbeta som folkhälsosamordnare.



Efter jobbet åkte jag direkt till mina föräldrars hus för att sminka min syster Ulrica. Hon fyller 20 imorgon (yaay!) och hon ska ha fest för några vänner ikväll.  



Här är resultatet. Hon ville ha en ganska enkel, snabb och soft sommarparty look.



Ögonskuggor:
MAC Patina över hela ögonlocket.
MAC Satin Taupe i yttre hörnen.



Jobb och makeup är klart för dagen. Min man är iväg och fixar med vår båt, hans son är på simträning och jag har just hämtat hans dotter hos sin mamma. Så jag har landat i sängen med min lap top för att blogga!



Några närbilder på min makeup idag. Jag älskar den här sortens enkla vardagsmakeuper. Det är bara MAC Naked Lunch över hela ögonlocket och en skimrig mörkbrun från Sleek Storm palette (vänster hörn, nedre raden i paletten) i globlinjen. Och så klart... där är också foundation, concealer, ögonskuggeprimer, highlighter, puder, rouge... och så vidare. ;)


På dagtid använder jag vanligtvis ljusa färger på den nedre fransraden eller låter den vara neutral. Jag tycker det passar mig bättre än att använda en mörk skugga. Annars ser jag lätt lite "smutsig" ut under ögonen på eftermiddagen.


 
Det här var min dag i bilder. Hoppas du gör en också och låter mig få chansen att lära känna dig lite bättre.


2 comments:

  1. oh this post is such a good idea! you keep urself busy huh;)

    ReplyDelete
  2. Thanks! Glad you liked it! :) Yeah, it's seems I'm a bit too busy sometimes... And I don't lite to be, but there's just too many fun things (and musts) in life not to.

    ReplyDelete

I love hearing what you think so please make a comment! I always read them, often reply, and always answer questions!