Thursday, May 19, 2011

MAC Fix +

English:
(Svenska längre ner)



At first glance this might seem like a product that may be nice, but not necessary. Especially since it’s not totally obvious what it does. That’s how it was for me at first, but it quickly turned into one of my favourite products and now I use it every day! 

I know many of you are probably wondering – so what’s it for? This is what MAC have to say about it:

An aqua-spritz of vitamin and minerals, infused with a calm-the-skin blend of green tea, chamomile, cucumber, topped off with the fresh, natural, energizing scent of Sugi. Adds radiance, finishes makeup. Spray it on. Skin drinks it up!

Nice description and actually quite true, but did that make you any wiser on how to use it? Probably not, so here are some tips from me.
 
  • You can use MAC Fix + after you’ve cleansed your skin, and immediately follow with moisturizer and eye cream. Your skin stays hydrated much longer and as a bonus you can use less moisturizer. Great!
  • You can also spray in on before you put your makeup on. If you’re dehydrated this keeps your skin from sucking up the foundation which looks really dry and flat.
  • Another way of using MAC Fix + is to spray it on after you’ve done your makeup. That gives your face a glow and eliminates a powdery look (if you don’t like that), as well as keeps it hydrated well during the day. MAC also claims that it makes your makeup stay on longer (like a fix spray), but I can’t say that’s something I’ve noticed so much. 
  • Spray it on your face during the day when you need it. Maybe your face is really dehydrated or you’re in a dry environment or sitting in front of a computer all day –then this will definitely help.

This is an amazing product if your skin is dehydrated. It’s a really versatile product and you can use it in many ways. Obviously you don’t have to use it in every way described above.

I use it morning and night after I’ve cleansed my face and blend it in with my moisturizer and eye cream. Some days (when I remember) I spray it over my makeup, and some days (much less than I should) I spray it on once or twice during the day. On my clients I usually spray it on before I do their makeup, since it really refreshes the skin and makes a good base for the foundation.
 
Hope this was helpful!
 
***
 
Svenska:
 
 
 
Vid första anblicken kan det här tyckas vara en produkt som kanske är bra, men inte nödvändig. Speciellt inte eftersom det inte är helt självklart vad den gör. Så var det för mig först, men den förvandlades snart till en av mina favoritprodukter och nu använder jag den varje dag!
 
Nu är det säkert många som undrar – så vad är den till för? Det här är vad MAC har att säga om den (min översättning):
 
En vattendusch av vitaminer och mineraler, berikad med en hudlugnande blandning av grönt te, kamomill, gurka, toppad med en fräsch, naturlig doft av Sugi. Tillför lyster, slutför makeup. Spraya på. Huden dricker upp den!
 
Fin beskrivning och faktiskt ganska sant, men gjorde det er något klokare på hur man ska använda den? Förmodligen inte, så här kommer några tips från mig.

 
  • Man kan använda MAC Fix + efter att man har rengjort ansiktet och sedan direkt lägga på fuktkräm och ögonkräm. Din hud kommer att hålla sig återfuktad mycket längre och som bonus kan man använda mindre fuktkräm. Toppen!
  • Man kan också spraya på den innan man lägger sin makeup. Om man är uttorkad hindrar detta huden från att suga åt sig ens foundation, vilket ser riktigt torrt och platt ut.
  • Ett annat sätt att använda MAC Fix + är att spraya den över ansiktet efter att man lagt sin makeup. Det gör att ditt ansikte får mer lyster och tar bort en pudrig look (om man inte gillar det), liksom håller ditt ansikte återfuktat bra under dagen. MAC hävdar också att det gör att makeupen stannar kvar längre (som en fixeringsspray), men jag kan inte säga att det är något som jag noterat så mycket av.
  • Spraya den över ansiktet under dagen när du behöver det. Kanske ditt ansikte är väldigt uttorkat eller du är i en torr miljö eller sitter framför en dator hela dagen – då kommer den här definitivt att hjälpa.

Det här är en fantastisk produkt om din hud är uttorkad. Det är en riktigt mångsidig produkt och du kan använda den på flera sätt. Självklart behöver man inte använda den på alla sätt som beskrivs ovan.

Jag använder den morgon och kväll efter att jag rengjort mitt ansikte och blandar in den med min fuktkräm och min ögonkräm. Vissa dagar (när jag kommer ihåg) sprayar jag den över min makeup, och vissa dagar (mer sällan än jag borde) sprayar jag på den en eller två gånger under dagen. På mina klienter sprayar jag vanligtvis på den innan jag lägger makeup, eftersom det fräschar upp huden riktigt väl och är en bra grund för foundation.

Hoppas detta var till någon nytta!

No comments:

Post a Comment

I love hearing what you think so please make a comment! I always read them, often reply, and always answer questions!